REGULAMIN ORGANIZACYJNY PODMIOTU LECZNICZEGO
GABINETU MASAŻU I REHABILITACJI LECZNICZEJ
FIZJOS
- 1
Niniejszy Regulamin został przyjęty na podstawie art. 24 w związku z art. 23 Ustawy z dnia 15 kwietnia 2011 r. o działalności leczniczej, tj. z dnia 8 września 2016 r. (Dz.U. z 2016 r. poz. 1638). W sprawach nieuregulowanych w niniejszym Regulaminie zastosowanie znajdują przepisy prawa powszechnie obowiązującego, w szczególności przepisy Ustawy o działalności leczniczej oraz aktów wykonawczych do niej, a także ustawy z dnia 6 listopada 2008r. o prawach pacjenta i Rzeczniku Praw Pacjenta (Dz. U. z 2009, Nr 52 poz. 417).
- 2
- Regulamin określa organizację i porządek procesu udzielania świadczeń zdrowotnych przez Podmiot leczniczy, prowadzony przez Michalinę Wyrobek, przedsiębiorcę prowadzącego działalność gospodarczą pod firmą „Wyrobek Michalina Fizjos” z siedzibą w Pszczynie, przy ul. Zamenhofa 4/3a, 43-200 Pszczyna, NIP 6381669481, REGON 240797567, (dalej: Podmiot leczniczy).
- Przedsiębiorca Michalina Wyrobek jest Podmiotem leczniczym w rozumieniu ustawy z dnia 15 kwietnia 2011 r. o działalności leczniczej.
- 3
- Przedmiotowy Regulamin obowiązuje:
- wszystkie osoby zatrudnione przez przedsiębiorcę wskazanego w § 2 w ramach prowadzonej działalności leczniczej, niezależnie od podstaw prawnych zatrudnienia,
- wszystkich pacjentów, którym udzielane są świadczenia zdrowotne,
- 4
- Podstawowym celem Podmiotu leczniczego jest udzielanie świadczeń zdrowotnych przez osoby do tego uprawnione.
- Podmiot leczniczy udziela ambulatoryjnych świadczeń zdrowotnych z zakresu fizjoterapii.
- Świadczenia zdrowotne wykonywane są ze szczególną starannością przez personel medyczny o odpowiednich kwalifikacjach i uprawnieniach określonych w odrębnych przepisach.
- Świadczenia zdrowotne udzielane są pacjentom zgodnie z aktualną wiedzą medyczną, w warunkach odpowiadających obowiązującym w tym zakresie wymaganiom fachowym i sanitarnym.
- Osoby udzielające pacjentowi świadczeń zdrowotnych kierują się zasadami etyki zawodowej określonymi przez właściwe samorządy zawodów medycznych.
- 5
- Do podstawowych zadań Podmiotu leczniczego należy w szczególności:
- prognozowanie i organizowanie działalności fizjoterapeutycznej,
- przeprowadzanie zabiegów fizjoterapeutycznych,
- udzielanie indywidualnych porad i konsultacji fizjoterapeutycznych,
- udzielanie indywidualnych porad i konsultacji lekarskich,
- prowadzenie terapii indywidualnej oraz grupowej,
- prowadzenie rehabilitacji domowej,
- sprzedaż zaopatrzenia ortopedycznego i korekcyjnego w postaci obuwia i wkładek sprzedaż obuwia profilaktycznego,
- prowadzenie szkoły rodzenia,
- współdziałanie z innymi jednostkami organizacyjnymi służby zdrowia, uczelniami, szkołami, zakładami pracy, fundacjami, organizacjami i stowarzyszeniami,
- prowadzenie profilaktycznej działalności informacyjnej i edukacyjnej,
- inne zadania zlecone przez osobę upoważnioną.
- Świadczenia zdrowotne udzielane są w siedzibie Podmiotu leczniczego pod adresem
Zamenhofa 4/3a, 43-200 Pszczyna. - Udzielanie świadczeń fizjoterapeutycznych organizowane jest w sposób dogodny dla pacjenta i po uzgodnieniu z kierownikiem Podmiotu leczniczego, a na wniosek pacjenta, może odbywać się także w miejscu jego zamieszkania.
- Świadczenia zdrowotne udzielane są odpłatnie.
- Wysokość opłat za poszczególne świadczenia określona jest w cenniku, który dostępny jest na stronie www.fizjos.pl oraz w placówce.
- 6
- Świadczenia medyczne Podmiotu leczniczego realizowane są w następujących dniach
i godzinach: - poniedziałek – piątek w godzinach 8:00 – 20:00,
- sobota w godzinach 9:00 – 19:00.
- Świadczenia są udzielane w terminie uzgodnionym z pacjentem.
- Rejestracja możliwa jest w sposób wskazany w ust. 4 od poniedziałku do piątku
w godzinach 9:00 – 17:00. - Rejestracja pacjentów dokonywana jest:
- osobiście lub za pośrednictwem osoby trzeciej w rejestracji Podmiotu leczniczego,
- telefonicznie pod numer telefonu 790 636 990,
- mailowo: info@fizjos.pl (rejestrację we wskazany sposób uważa się za dokonaną po otrzymaniu potwierdzenia uzgodnienia terminu)
- 7
- W ramach Podmiotu leczniczego wyodrębnia się jedną jednostkę organizacyjną – Gabinet Masażu i Rehabilitacji Leczniczej Fizjos.
- W obrębie wskazanej jednostki organizacyjnej Podmiotu leczniczego funkcjonują następujące komórki organizacyjne:
- dział fizjoterapii
- dział masażu leczniczego
- zespół rehabilitacji domowej
- gabinety lekarskie
- dział zaopatrzenia ortopedycznego
- 8
- Podmiot leczniczy jest kierowany i reprezentowany na zewnątrz przez kierownika Michalinę Wyrobek.
- Kierownik Podmiotu leczniczego jest przełożonym służbowym wszystkich pracowników.
- Kierownik Podmiotu leczniczego odpowiada za zapewnienie udzielania świadczeń zdrowotnych wyłącznie przez osoby o odpowiednich kwalifikacjach zawodowych oraz spełniające wymagania zdrowotne określone we właściwych przepisach.
- Podczas nieobecności kierownika zastępuje go upoważniona przez niego osoba, o czym informacja udostępniona będzie w ogólnodostępnym, widocznym miejscu.
- 9
- Do obowiązków i uprawnień kierownika należy:
- prognozowanie i organizowanie działalności Podmiotu Leczniczego,
- zapewnianie świadczenia usług medycznych ze szczególną starannością przez personel medyczny o odpowiednich kwalifikacjach i uprawnieniach określonych w odrębnych przepisach,
- organizowanie i kierowanie pracą podległych pracowników,
- zapewnienie racjonalnego wykorzystania czasu pracy oraz sprawowanie nadzoru nad przestrzeganiem przez podległych pracowników przepisów prawa, przepisów BHP
i ppoż. oraz dyscypliny, - podejmowanie decyzji w sprawach zatrudnienia, wynagrodzenia, karania i zwalniania pracowników.
- 10
- Do głównych zadań organizacyjnych wszystkich komórek organizacyjnych należy:
- realizacja zadań Podmiotu i celu, dla którego został on utworzony, określonych w powszechnie obowiązujących przepisach prawa oraz niniejszym Regulaminie,
- wywiązywanie się z przyjętych obowiązków w sposób kompetentny i terminowy,
- dbałość o należyty wizerunek Podmiotu leczniczego,
- zapewnienie sprawności funkcjonowania Podmiotu,
- przestrzeganie tajemnicy służbowej, etyki zawodowej, karty praw pacjenta,
- wykonywanie innych czynności określonych w poszczególnych zarządzeniach lub poleceniach przełożonego.
- Do podstawowych zadań Gabinetu Masażu i Rehabilitacji Leczniczej Fizjos należy:
- postawienie diagnozy fizjoterapeutycznej,
- określenie kierunku leczenia,
- prowadzenie fizjoterapii indywidualnej lub grupowej,
- prowadzenie dokumentacji medycznej,
- kompetentny dobór zaopatrzenia ortopedycznego i obuwia profilaktycznego.
- Udzielanie świadczeń zdrowotnych w sposób kompleksowy, terminowy i zapewniający dostępność usług zapewnione jest poprzez właściwe współdziałanie między poszczególnymi komórkami organizacyjnymi Podmiotu leczniczego, zapewniające sprawność jego funkcjonowania.
- W przypadku, gdy Podmiot leczniczy nie jest w stanie zapewnić niezbędnej kompleksowości w ramach udzielanego świadczenia lub wymagana jest dodatkowa konsultacja specjalistyczna, osoba udzielająca świadczeń kieruje pacjenta do Podmiotów wykonujących działalność leczniczą, które mogą udzielić świadczeń w zakresie wymaganym w danym przypadku.
- 11
- Podmiot leczniczy prowadzi, przechowuje i udostępnia dokumentację medyczną na zasadach określony w niniejszym Regulaminie, a także w ustawie z dnia o prawach pacjenta i Rzeczniku Praw Pacjenta i Rozporządzeniu Ministra Zdrowia z dnia 21 grudnia 2010 r.
w sprawie rodzajów i zakresu dokumentacji medycznej oraz sposobu jej przetwarzania. - Podmiot leczniczy zapewnia ochronę danych zawartych w dokumentacji medycznej.
- Podmiot leczniczy może udostępnić dokumentację medyczną pacjenta tylko osobom
i podmiotom wymienionym w niniejszym Regulaminie oraz tym podmiotom i instytucjom, które na mocy odrębnych ustaw są upoważnione do dostępu do dokumentacji medycznej. - Dokumentację udostępnia się w szczególności na wniosek:
- pacjenta lub jego przedstawiciela ustawowego, bądź osoby upoważnionej przez pacjenta; po śmierci pacjenta, prawo wglądu w dokumentację medyczną ma osoba upoważniona przez pacjenta za życia, o którym to upoważnieniu informacja zamieszczona jest w dokumentacji pacjenta,
- podmiotu udzielającego świadczeń zdrowotnych, jeżeli dokumentacja ta jest niezbędna do zapewnienia ciągłości świadczeń zdrowotnych,
- organu władzy publicznej, Narodowego Funduszu Zdrowia, organu samorządu zawodów medycznych oraz konsultantów krajowego i wojewódzkiego, w zakresie niezbędnym do wykonywania przez te podmioty ich zadań, w szczególności kontroli i nadzoru,
- ministra do spraw zdrowia, sądu, prokuratora, lekarza sądowego i rzecznika odpowiedzialności zawodowej, w związku z prowadzonym postępowaniem,
- organu rentowego oraz zespołu do spraw orzekania o niepełnosprawności, w związku z prowadzonym przez nie postępowaniem,
- zakładu ubezpieczeń, za zgodą pacjenta.
- Dokumentację medyczną udostępnia się podmiotom uprawnionym na podstawie pisemnego wniosku, złożonego od poniedziałku do piątku w godzinach od 9:00 do 17:00 lub pisemnego wystąpienia organów czy instytucji publicznych.
- Podmiot leczniczy podejmuje decyzje o udostępnieniu dokumentacji medycznej bez zbędnej zwłoki, jednakże w terminie nie dłuższym niż 3 dni od daty złożenia wniosku.
- Wniosek o udostępnienie dokumentacji medycznej i potwierdzenie jej udostępnienia przechowuje się wraz z dokumentacją medyczną.
- Dokumentacja medyczna jest udostępniana:
- w siedzibie Podmiotu leczniczego do wglądu,
- poprzez sporządzenie jej wyciągów, odpisów lub kopii;
- poprzez wydanie oryginału za pokwitowaniem odbioru i z zastrzeżeniem zwrotu po wykorzystaniu, jeżeli uprawniony organ lub podmiot żąda udostępnienia oryginałów tej dokumentacji.
- W czasie przeglądania dokumentacji medycznej musi być obecny pracownik Podmiotu leczniczego.
- Osoba przeglądająca dokumentację medyczną ma prawo robić notatki czy sporządzać fotokopie za pomocą własnego sprzętu technicznego.
- Odmowa wydania dokumentacji medycznej przez Podmiot leczniczy wymaga zachowania formy pisemnej.
- Za udostępnienie dokumentacji medycznej Podmiot leczniczy nie pobiera opłat.
- 12
- W czasie korzystania ze świadczeń medycznych w Podmiocie leczniczym pacjent ma prawo do:
- poszanowania godności osobistej oraz uprzejmego traktowania przez personel medyczny
- świadczenia usług zdrowotnych przez personel o odpowiednich kwalifikacjach, zgodnie z wymaganiami wiedzy medycznej
- rzetelnej informacji o stanie zdrowia
- wyrażenia zgody na udzielanie określonych świadczeń zdrowotnych lub ich odmowy, po uzyskaniu informacji o proponowanych metodach diagnozy i leczenia.
- Do obowiązków pacjenta należy w szczególności:
- przestrzeganie Regulaminu porządkowego Podmiotu leczniczego,
- przestrzeganie zakazu palenia tytoniu oraz spożywania alkoholu na terenie siedziby Podmiotu leczniczego,
- przestrzeganie higieny osobistej,
- przestrzeganie zasad bezpieczeństwa oraz ppoż.,
- przestrzeganie zaleceń fizjoterapeuty,
- przestrzeganie zakazu zanieczyszczania lub zaśmiecania terenu siedziby Podmiotu leczniczego ani terenu wokół niej.
- Podmiot leczniczy zobowiązany jest do poinformowania pacjenta o możliwym ryzyku, a pacjent jest zobowiązany do przestrzegania zaleceń oraz uwzględnienia przekazanej mu informacji o możliwym ryzyku związanym z zabiegiem. W przypadku nieprzestrzegania zaleceń i wskazań także w zakresie postępowania przed zabiegowego i po zabiegowego pacjent ponosi wszelkie ryzyko z tym związane.
- 13
- Źródłem finansowania Podmiotu leczniczego są również środki odpłatne z tytułu świadczeń zdrowotnych przekazywane na podstawie umów, których tryb i zasady zawierania
i rozwiązywania regulują odrębne przepisy. - Źródłem finansowania Podmiotu leczniczego mogą być też spadki, zapisy, darowizny, dotacje.
- Źródłem finansowania Podmiotu leczniczego mogą być również wpływy z wydzielonej działalności gospodarczej innej niż wymieniona w §5, zgodnie z ustawą o swobodzie gospodarczej.
- Podmiot leczniczy dopuszcza udzielanie bezpłatnych świadczeń zdrowotnych osobom ubezpieczonym w Narodowym Funduszu Zdrowia w przypadku podpisania umowy
z Narodowym Funduszem Zdrowia.
- 14
- Pacjentowi korzystającemu ze świadczeń zwrotnych udzielanych w ramach działalności prowadzonej przez Podmiot leczniczy przysługują prawa przewidziane w ustawie z dnia 6 listopada 2008 r. o prawach pacjenta i Rzeczniku Praw Pacjenta, a także w przepisach odrębnych.
- Kierownik Podmiotu leczniczego zapewnia dostępność informacji o prawach pacjenta.
- 15
- Pacjent ma prawo do złożenia ustnej lub pisemnej skargi do kierownika Podmiotu leczniczego.
- Przedmiotem skargi mogą być zarówno uchybienia Podmiotu leczniczego o charakterze medycznym, jak i administracyjnym, w szczególności dotyczące naruszenia praw pacjenta.
- Pacjenci mają prawo zgłaszania uwag, wniosków i skarg osobom udzielającym im świadczeń zdrowotnych jak i bezpośrednio kierować je do kierownika placówki. Na życzenie pacjenta udzielana jest mu odpowiedź na piśmie.
- Odpowiedź na skargę lub wniosek powinna być udzielona w przeciągu 30 dni.
- 16
- Regulamin wchodzi w życie z dniem podpisania przez kierownika Podmiotu leczniczego
i jest udostępniony w miejscach ogólnodostępnych dla osób, których dotyczy. - Rozpoczęcie korzystania ze świadczeń leczniczych w naszej placówce oznacza akceptację postanowień niniejszego Regulaminu.
REGULAMIN PLANOWANIA WIZYT
Zasady ogólne
- Wszystkie wizyty w Gabinecie Fizjos umawiane są przez rejestrację na konkretny termin.
- Każda terapia, masaż, konsultacja poprzedzona jest wywiadem w czasie którego fizjoterapeuta ustala szczegóły terapii (zakres prowadzonych zabiegów, częstotliwość spotkań, sposób przygotowania pacjenta do każdej wizyty).
- Dokładny cennik oraz czas zabiegów dostępne są na stronie internetowej placówki.
- W cenie wizyty wliczone są (kosmetyki, artykuły jednorazowego użytku w tym bielizna jednorazowa, ręczniki, możliwość skorzystania z prysznica). Pacjent powinien wcześniej zgłosić chęć skorzystania z prysznica.
- Zapisanie się na wizytę jest równoznaczne z akceptacją regulaminu placówki.
- Rejestracja przed każdą wizytą wysyła przypomnienie SMS o zaplanowanym terminie.
- Obowiązkiem pacjenta jest poinformowanie rejestracji Gabinetu Fizjos o odwołaniu wizyty najpóźniej 2 godziny zegarowe przed jej rozpoczęciem. Jeżeli wizyta nie zostanie odwołana w terminie pacjent jest zobowiązany pokryć niezwłocznie 100% wartości usługi na jaką był zapisany.
- W przypadku opóźnienia godziny wizyty z winy pacjenta Gabinet nie ma obowiązku przedłużać czasu zabiegu, a pacjent zobowiązany jest do pokrycia całej kwoty przewidzianej za planowany zabieg.
- W celu uzyskania lepszych efektów terapeutycznych pacjent powinien stosować się do zaleceń fizjoterapeutów.
- W przypadku wątpliwości na temat stanu zdrowia pacjenta fizjoterapeuta może zalecić dodatkowe badania diagnostyczne, które pacjent będzie zobowiązany wykonać we własnym zakresie.
- Pacjentowi przysługuje możliwość zmiany terminu wizyty zgodnie z aktualnie dostępnymi terminami.
- Organizator może odwołać zaplanowany termin wizyty o czym musi poinformować pacjenta. W przypadku braku kontaktu z pacjentem Gabinet nie ponosi odpowiedzialności za zaistniałą sytuację.
- Organizator ma prawo odmówić kontynuacji terapii jeżeli zajdzie taka potrzeba.
- Organizator ma prawo przenieść terapię na inny termin, po uprzednim ustaleniu nowego terminu z pacjentem.
- Terapeuta może odmówić wykonania zabiegu w przypadku:
wykrycia przeciwwskazań do terapii
osób niepełnoletnich bez opiekuna
osób pod wpływem alkoholu lub innych środków odurzających
niewłaściwego zachowania pacjenta
innych uzasadnionych przypadkach - Gabinet nie świadczy usług masażu z uwzględnieniem miejsc intymnych.
- Gabinet zobowiązuje się
- Pacjenci zaplanowani na terapię indywidualną powinni posiadać zmienny strój sportowy do zajęć.
Rejestracja
- Świadczenia medyczne realizowane są w następujących dniach i godzinach:
- poniedziałek – piątek w godzinach 8:00 – 20:00,
- sobota w godzinach 9:00 – 19:00.
- Świadczenia są udzielane w terminie uzgodnionym z pacjentem.
- Rejestracja możliwa jest w sposób wskazany w ust. 4 od poniedziałku do piątku w godzinach 9:00 – 17:00.
- Rejestracja pacjentów dokonywana jest:
- osobiście lub za pośrednictwem osoby trzeciej w rejestracji Gabinetu,
- telefonicznie pod numer telefonu 790 636 990,
- mailowo: info@fizjos.pl (rejestrację we wskazany sposób uważa się za dokonaną po otrzymaniu potwierdzenia uzgodnienia terminu)
Płatności
- Warunkiem uczestnictwa w terapii, zabiegach, konsultacjach jest regularne opłacanie wizyt zgodnie z ustalonym wariantem płatności.
- Pacjent/opiekun zobowiązany jest do przestrzegania terminów płatności zgodnych z wybranym wariantem.
- Dopuszcza się następujące formy płatności: gotówka, płatność kartą, przelew bankowy na rachunek.
OCHRONA DANYCH OSOBOWYCH
Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (RODO)
Fizjos Michalina Wyrobek
ul. Zamenhofa 4/3a
43-200 Pszczyna
NIP: 6381669481
W związku z wejściem w życie 25 maja 2018 r. rozporządzenia w sprawie przetwarzania danych osobowych (tzw. RODO) zapewniamy, że Państwa dane przetwarzane są w sposób zapewniający najwyższe standardy bezpieczeństwa i zgodnie z obowiązującymi przepisami.
Administratorem Państwa danych osobowych jest Gabinet Masażu i Rehabilitacji Leczniczej Fizjos z siedzibą w Pszczynie (43-200) przy ul. Zamenhofa 4/3a.
Korzystając z usług Firmy Fizjos wyrażają Państwo zgodę na przetwarzanie swoich danych osobowych zawartych w dokumentacji zabiegowej dla potrzeb związanych z prawidłowym wykonaniem usługi zgodnie z obowiązującym od dnia 25 maja 2018r. prawem RODO oraz innymi przepisami wynikającymi z ustawy o działalności leczniczej oraz ustawy o zawodzie fizjoterapeuty.
Firma Fizjos przypomina, że:
- wszystkie zgody na przetwarzanie danych osobowych wyrażają Państwo dobrowolnie,
- wszystkie zgody na przetwarzanie danych można wyrazić i wycofać w dowolnym momencie,
- przysługuje Państwu prawo dostępu do swoich danych osobowych oraz prawo do ich sprostowania lub usunięcia,
- przysługuje Państwu prawo do bezpłatnego otrzymania kopii dokumentacji prowadzonej przez Firmę Fizjos,
- przysługuje Państwu prawo do informacji na temat Państwa danych,
- wycofanie zgody nie wpływa na prawo gabinetu Fizjos do przetwarzania danych w celu opisanym w zgodzie do chwili jej wycofania.
Z aktualnymi informacjami dotyczącymi przetwarzania danych osobowych, w tym przysługującymi Państwu prawami, w każdej chwili mogą zapoznać się Państwo w siedzibie firmy.