Ortopodologia

ORTOPODOLOGIA. CO TO TAKIEGO ?
Ortopodologia to połączenie podologicznych zabiegów pielegnacyjno-leczniczych z terapią fizjoterapeutyczną oraz odpowiednim zaopatrzeniem ortopedycznym lub
profilaktycznym  w postaci wkładek lub obuwia. Korzystając z aparatury diagnostycznej możemy trafnie zdiagnozować wady w obrębie kończyny dolnej, między innymi: płaskostopie, paluch  koślawy, czy stopa Mortona. Szczegółowa analiza pozwoli również na wykrycie urazów oraz obszarów przeciążeniowych takich, jak: ostroga piętowa, przykurcz ścięgna Achillesa. Ortopodologia daje nam wiele możliwości pomocy pacjentom bólowym poprzez trafną diagnozę, wyeliminowanie przyczyny powstawania wady lub schorzenia i zapobieganiu dalszemu rozwojowi
deformacji.

Gabinet Fizjos oferuje konsultacje, w czasie których przeprowadzamy szczegółowe badanie postawy ciała, w tym badanie podoskopowe i plantokonturograficzne stóp. Dobieramy wkładki profilaktyczne i korekcyjne dla dzieci i dorosłych. Istnieje również możliwość doboru ze skierowaniem na NFZ. Mamy w ofercie obuwie dla cukrzyków, obuwie ze sztywnym zapiętkiem, z wyrównaniem skrótu kończyny, płaskostopia i koślawości stóp. Należy pamiętać, że wady stóp mogą być przyczyną wielu dolegliwości bólowych stawów kolanowych, biodrowych jak również kręgosłupa, a także bólów w obrębie ścięgna Achillesa, czy samej stopy. Odpowiednie badanie, terapia i zaopatrzenie ćwiczeniami lub wkładką pozwoli skutecznie i na długo zlikwidować przeszkadzające nam dolegliwości bólowe w obrębie narządu ruchu.